Ontslag nemen

25 mei 2019 - Den Haag, Nederland

Zelfs je ontslag nemen weten ze tegenwoordig zo onpersoonlijk te maken.
Na 50 jaar werken waarvan 35 jaar bij de overheid, wil ik 1 september 2019 stoppen met werken om mijn droom na te jagen, zie kaart rondje wat ik graag wil maken.
Zou eigenlijk al 3 jaar geleden gestopt zijn met werken, was een hele goede regeling - 18 maanden regeling - wilde hier gebruik van maken, houd in dat je 18 maanden doorbetaald krijgt en daarna je ontslag moet nemen, alles was goedgekeurd, maar dan toch op het laatste moment werd het ingetrokken. Had al veel dingen geregeld zou met de fiets en tent door Europa gaan trekken.
Had toen het idee men houd je een worst voor maar als je toehapt trekken ze hem snel weg, de regeling was te populair vooral jongeren gingen weg en dat was niet de bedoeling.
Dus de regeling werd aangepast en ik en vele collega's vielen buiten de boot en moesten gewoon doorwerken tot 67 jaar.
Achteraf ben ik er misschien wel blij mee, heb nu iets meer dan 3 jaar kunnen sparen en kan het gat tot aan mijn pensioen en AOW nu zelf oplossen.
Je moet 3 maanden van tevoren aangeven dat je wilt stoppen met werken, maar dan via een software programma met 2 klikken zonder iemand te zien ben je klaar.
Ben eigenlijk wel blij dat ik stop, als het zo onpersoonlijk wordt ben ik er klaar mee, ook bij de opmerking aangegeven.
Jammer want ik heb zoveel jaren met plezier gewerkt maar dat is dan tegenwoordig te danken aan de collega's en niet meer aan de organisatie.

Kan me ook herinneren van vroeger dat als mijn collega's met pensioen gingen ze werden opgehaald met een taxi en dan begon het feest, moet nu alles zelf regelen, restaurant zoeken die op rekening wil werken, zelfs dat is een probleem gaat zo goed in de horeca dat veel restaurants dat niet meer doen. Dus moet nog maar kijken of ik dat wil, ben toch al geen feestbeest en ga graag met de stille trom weg.