En dan

23 december 2019 - Den Haag, Nederland

En dan,
Dan ineens geen verhalen meer, geen ijsjes eten, geen Spaanse kust om terug te rijden, droom van 5 jaar sparen en voorbereiden in duigen.
Eén dokters bezoek omdat ik slecht kon eten, wandel gewoon als gezonde vent naar binnen, maar kom er als kanker patient naar buiten.
Een tumor in de slokdarm die groeit en het eten bijna onmogelijk maakt, moet dus iets aan gebeuren want ben inmiddels al 15 kilo afgevallen.
Hoe raar kan het leven lopen, droom van 18 maanden wordt droom van 12 weken, nu weer naar huis.
Kan gelukkig bij mijn dochter logeren en nog meerdere logeeradressen wat dat betreft voel ik mij een gelukkig en welkom mens.
Wat nu.
Ben vanaf zondag 1 december 2019 weer in Nederland aangekomen en ga nu het traject in zoals ze dat geloof ik noemen.
Inmiddels al iets verder met informatie na bijna 3x per week ziekenhuisbezoek, kwaadaardige tumor, eten ging zo moeilijk dat ik nu met een sonde loop, dus eerst vanaf 6 januari chemo en bestralen daarna een zware operatie.
Onderga het allemaal maar want heb toch nog wel plannen van wat ik wil doen en dromen die nog moeten uitkomen en die ik nog wil najagen.
Zeker de Spaanse kust lonkt nog steeds en die wil ik nog zeker van zuid naar noord een keer helemaal langsrijden en ontdekken.
Boom festival in juli augustus wil ik toch ook weer bij zijn.
Dus dit is de reden van de weinige updates en geen leuke reisverhalen meer, maar deze gaan zeker weer komen zodra ik weer onderweg ben.

1. Dries Kennis:
    24 december 2019
    Beste Harry,

Wat een verdrietig bericht. Toen ik vanochtend je bericht las stonden de tranen in mn ogen.

Ik las je verhalen met plezier en toen het stiller werd dacht ik hij geniet in Portugal van zn vrijheid en het milde klimaat.

Maar wat kan het plotseling anders zijn.

Ik hoop dat de behandeling aanslaat en dat het allemaal te doen is.

Heel veel sterkte.

Een lieve groet van Dries
    Mijn telnr is 0651111612
  2. Mieke:
    28 december 2019
    Jeetje Harry, wat een heftig verhaal. Was je eindelijk aan het genieten van je pensioen.
    Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat de behandeling aanslaat en dat je je reis nog een keer voort kan zetten. Ik heb genoten van je verhalen!
  3. Daan & Cynthia:
    31 december 2019