Dublin

27 september 2014 - Den Haag, Nederland

En toen was ik Jarig en kreeg van Jeroen een stedentrip naar Dublin, had in het begin zoiets wat moet je daar, maar mij natuurlijk super vergist.
Ging mij inlezen in deze studentenstad, deze stad heeft heel veel te bieden maar wilde gelijk al naar de Book of Kells eigenlijk de oudste Bijbel te wereld.

Jeroen wilde natuurlijk niet in de rij staan voor het bezoek aan het museum waar je de Book of Kells kon zien maar ik wilde het graag dus voor je oom moet je iets over hebben dus samen in de rij.

Gelukkig viel het mee en waren we binnen een half uur binnen. Ben zo blij met deze herinnering wat een geweldig gebouw (Universiteit) niet alleen voor het Book maar de hele bibliotheek is geweldig om te zien.
De volgende dag na het ontbijt - die waren zo lekker - wilde we met een lokale trein een ritje maken, ik wilde naar het Noorden, Jeroen net de andere kant op, besloten een ticket te kopen en de trein die het eerste kwam zouden we nemen.
Jeroen won dus de trein naar het Zuiden, was een ritje langs kliffen dus heel bijzonder kwamen aan bij een dorpje ook daar lekker gegeten en gewandeld.

Dublin Castle is ook de moeite waar voor een bezoek en de liefdesbrug vol met slotjes en 's avonds de verlichting in de stad is gewoon apart.

Natuurlijk de hop on hop off bus hoort erbij was er de rode die in elke stad rijd, maar ook was er een groene lijn opgezet door de gemeente Dublin en onderhouden door vrijwilligers dus ook de chauffeur die ook het hele verhaal van de stad aan elkaar klets, wat een geweldige chauffeur hadden wij, deze man vertelde zo enthousiast over de stad en waar mensen stonden te wachten op de rode bus die op zich liet wachten, riep hij overal - take the next time the green line -, was zo gaaf dat Jeroen de busrit ook super leuk vond.

Veel pubs en veel soorten bier en overal live muziek in één woord een geweldige ervaring rijker.