IJsland

14 mei 2013 - Den Haag, Nederland

Een van mijn wensen is Walvissen spotten het Noorderlicht zien en wandelen over de breuk tussen Europa en Amerika, dan is er maar 1 plaats waar dit allemaal kan en dat is IJsland. Daan kon niet, Jeroen wel dus samen met Jeroen naar IJsland.

Dit was dan ook een van de mooiste reisjes die ik gemaakt heb, wat een geweldig en ruig land is dit en de bevolking zo gezellig en vriendelijk, wil niet vaak terug naar een plek maar dit is er een waar ik nog een keer terug wil.

Hadden een avond geboekt om het noorderlicht te spotten deze ging niet door te veel bewolking, weg noorderlicht spotten.

Een boottocht geboekt om walvissen te spotten, veel wind, hoge golven en nog geen haring gezien dag walvissen spotten, maar wat een leuke bootreis en voor het eerst niet zeeziek.

Een dag een auto gehuurd om een dagje rond te rijden en de bekende plekken te bezoeken, Gullfoss waterval, Geysir de bekende Geisers, Bingvelir daar over de tektonische platen gewandeld.

Wilde ook graag naar de Blue lagoon de natuurlijke warm water baden, dacht dat een uurtje of 2 wel genoeg zou zijn, maar achteraf daar toch zo de hele dag rondgedobberd. Wat een geweldig land, hadden ook een geweldig appartement, maar dit is de eerste keer dat ik merkte dat ik ouder word, de man - jongen - die ons naar ons appartement bracht wilde mijn koffer niet aan mij geven, maar deze al lopend zelf naar het appartement brengen. Als je onder de douche gaat stinkt dit naar rotte eieren, warme water komt zo van de warm water bronnen.

Nederlands elftal speelde een wedstrijd, wij 's avonds naar een bar met tv waar het uitgezonden werd, was een super avond met allemaal gezellige mensen.

Stedentrips bevallen zo, hebben nu een gezamenlijke rekening waar we geld op storten, reisje kost dan relatief weinig.